Новая украинская школа – капремонт образовательной системы или очередное латание дыр

Eфeктивність нaвчaння в систeмі сeрeдньoї зaгaльнooсвітньoї шкoли із рoку в рік стрімкo пaдaє. І свідчeння цьoму – нe лишe сoцoпитувaння. Кaтaстрoфічнo низькі бaли ЗНO – дoдaткoвe підтвeрджeння. A відсутність мoтивaції шкoлярів дo нaвчaння лишe крaснoмoвнo дeмoнструє зaстaрілість прoгрaм і мeтoдик.

Тoму нe дивнo, щo Міністeрствo oсвіти рoзпoчaлo гучну дeсятилітню рeфoрму під нeтліннoю кoдoвoю нaзвoю – НУШ (Нoвa укрaїнськa шкoлa).

Aвтoнoмія, пaртнeрствo з бaтькaми тa oнoвлeння мaтeріaльнo-тexнічнoї бaзи – її гoлoвні пoстулaти. Тa якoю ж ідeaльну шкoлу мaйбутньoгo бaчaть зaкoнoтвoрці? Які пeртурбaції чeкaють нa шкoлярів?

Відпoвіді – нa пaпeрі. Нa прaктиці ж нoвa прoгрaмa лишe рeaлізується в початковій школі. Впредь до речі, найбільш проблемній і провальній ради час пандемії.

Що зроблено, а що у планах – аналізуємо покроково.

Новації початкової школи

В основі задекларованих переваг – навчання дітей мислити неодобрительно, не боятись висловлювати власну думку і брати сверху себе відповідальність. Патріот, рационализатор, особистість – таким має стати сьогоднішній школяр в майбутньому.

Набуття компетентностей – головна складова навчального процесу віднині, що має забезпечувати всебічний розвиток дитини і розкриття талантів.

Вже одним заходом держава не шкодує коштів бери куточки для відпочинку, нові дидактичні матеріали та конструктори Лего. Ігрова платье в поєднанні з традиційною несе змагальний склад в отриманні знань учнями, вважають чиновники.

Та малограмотный грою єдиною дивують можновладці!

Аби неважный (=маловажный) завдати травм дітям – українські освітяни винайшли понселет. Вже з вересня оцінювання в молодшій школі стане вербальним. Замість традиційних оцінок – характеристики успішності в целях кожного. Як получи мене, такий крок малограмотный має нічого спільного з вихованням відповідальної стресостійкої особистості. Скоріше згладжування гострих кутів і створення зони комфорту. Та безвыездно ж оцінки нікуди безвыгодный зникають, а просто з цифрових перетворюються нате буквенні. Тобто замість умовної 12-ки успішних школярів оцінюватимуть літерами: скажімо, “В” – високий рівень, “Н” – низький. Відтепер першачки будуть ненавидіти букви і неохоче вивчати алфавіт. Ба більше, держи плечі педагога лягає подвійний тягар – по правилам коректно, а головне – об'єктивно роз'яснити кожному учню його сильні та слабкі сторони.

Ще одна новація реформаторів – сидіти 12 років у школі, що угоду кому) більшості – справжня мучение. А от для реформаторів НУШ "чим довше, тим краще" – головне взгляды на жизнь змін.

Та кількість за (семь) (верст не завжди тотожна якості, якій наразі богослужение приділити увагу. Адже недавнє моніторингове дослідження показало недостатнє мотивування і підтримку дітей вчителями. Реформу чим швидше запровадили, а освітян, як завжди, неважный (=маловажный) попередили. Багатьом педагогам відверто пропонують курси НУШ шукати самостійно. Така пропозиція в сільській місцевості педагогів м'как кажучи дивує.

Та найбільші сюрпризи цьогоріч чекають 75 експериментальних шкіл, дескать тестуватимуть нові модельні програми в целях 5-9 класів. А вже з 2022 НУШ дебютує в усіх 5 класах українських шкіл.

Що собой являтиме і як втілюватиметься програма-чудасія?

Хитросплетіння базової середньої освіти – переваги та недоліки

Термін навчання лишається незмінним – 5 років. Середня гимназия поділена на сам-друг цикли: адаптаційний та базове предметне навчання.

Як исполнение) молодшої, так і для того середньої школи впроваджуватиметься інтегроване навчання. Якщо вдоль-простому: тепер математику можна змішати з українською мовою. Наприклад, розв'язати рівняння вслед за допомогою теореми Вієта, а потім написати твір относительно те, як блеск знати цю теорему, перелічивши всі її переваги. Такий собі, філо-технічний коктель.

Безумовно, користь від такої практики – велика, адже учні вчаться совокупно та систематично підходити до самого вирішення складних завдань. Мислити образами, аналізуючи числа. Така головна перевага творців у високих кабінетах. Та чи приставки не- заплутає учнів таке інтегрування? Всі діти різні і більшості гладко концентруватися на всьому одночасно.

Зрештою, знайти універсальних педагогів, які однаково розуміються бери фізиці, хімії, біології та географії – горько. Такий пізнавальний общество планують помістити у вузькі мера курсу "Вступ по природничих наук".

Сиречь, постає логічне запитання – -де шукати мультипрофесіоналів, які неважный (=маловажный) лише володіють всіма предметами, але й можуть класно навчати?

Це ж саме можна сказати і насчет мовно-літературні напрями. Але шелковичное) дерево закцентуємо увагу возьми інших нюансах. Пропонована перевага – збільшення часу бери вивчення української мови. Натомість недолік – скорочення годин з інших предметів. Тепер “вправду непотрібності предметів” – преимущество педагогічних рад. Чи приставки не- постраждає від цього культурна компетентність? Адже, вивчаючи як говорити, учні забуватимуть, для що говорити.

Професіональні старшокласники

Сучасні навчальні програми старшої школи передбачають самовизначення школяра в майбутній професії. А відтак підліток після 9 класу має обрати предмети про поглибленого навчання. Але приблизительно буває лише в папері у чиновників. Получай ділі ж переважна більшість дітей без- може знайти себя навіть, навчаючись в університеті.

Та повернемося вслед шкільні парти. Профільна палітра старшокласників НУШ досить різноманітна – гуманітарний, математичний та мистецький напрями. Жена уроків залишатимуться загальними во (избежание всіх. Майже доля – професійні предмети, решта – 20% часу вивчатимуться трендові дисципліни: фінансова грамотність, еженедельник-менеджмент, медіаграмотність тощо. С тільки чи безграмотный застаріють ці знання сверху момент реалізації ініціатив… І вже зовсім наполеонівські плани МОН – надати школам більшу автономію. Бери зразок університетів. Це соизволить самостійно формувати індивідуальні освітні програми, обирати підручники та складати навчальні плани.

Щоправда, і здесь без ложки дьогтю у діжці меду без- обійшлося.

Нещодавно затверджений “Основание про мережу ліцеїв” хоча і допускає, але малограмотный гарантує створення профільних шкіл у селах.

Що робити малозабезпеченим сім'ям? Та як самостійно діставатися поперед сусідніх сіл в надії здобути профосвіту і хто це оплачуватиме?

Тепер це надзавдання органів місцевого самоврядування. Впоравшись із ним отримуємо безперервне якісне навчання. Привабливість академічних ліцеїв – очевидна. Для базі застарілих кабінетів хімії, фізики і біології створюватимуть науково-дослідницькі кабінети та потужні лабораторії. Крім цього, доступними про загалу можуть стати інклюзивні класи.

Інклюзивна освіта розвиватиметься

Вже у 2022 році планують зупинити роботу спеціальні школи-інтернати. Получай базі профільної середньої освіти відкриватимуться 11-13 класи в целях дітей з особливими потребами.

Ліфти, пандуси, шкільні автобуси, фахівці та їх асистенти – до сего времени це передбачено інклюзією. Звучить фантастично в реаліях, коль ще й досі в сотнях шкіл вбиральні з вигрібними ямами получай дворі, де влітку – сморідно, а взимку – морозно. Тому єдина трудность майбутньої реорганізації – фінансова спроможність шкіл.

Висновок

НУШ (Нова українська гимназия) – в перспективі потужна реконструкция з амбітними освітніми цілями, але целое ж невпевненою реалізацією насквозь протиріччя та недосконалість механізмів впровадження. Непослідовність рішень, суперечливість, слабка інформаційна політика та семейные коштів – перепони в досягненні результату. Головна ж трудность – відсутність підвалин в навчанні та вихованні підростаючого покоління. Відійшовши від радянських засад гуманізму, Україні ніяк мало-: неграмотный вдається перейти в рейки бажаної моделі. Міцним фундаментом можуть стати традиції і цінності козацько-гетьманської доби. Втім, відсутність одержимості та волі раньше змін вже майже 30 років гальмують цей процес.

Кардинальні зміни конкретно на порозі. Та чи будуть вони виправдані та успішні? Миг на експерименти в освіті искони сплив.